Semoga Allah Ampuni Dosanya.

Assalamu'alaikum,

Alhamdulillah. Puji syukur kehadirat Allah SWT, Shalawat dan Salam semoga tercurah atas junjungan kita Muhammad SAW, keluarganya, para sahabat dan seluruh makhluk Allah.

Bissmilahhirahmannirahim.

Ya Allah ya tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami yang sebelumnya. Ampunilah juga dosa-dosa Arwah Yasmin. Kau berikanlah arwah syurgawi Mu yang segan indah. Kau jauhilah arwah dari Neraka jahannam Mu. Sesungguhnya Engkau yang berkuasa atas sekalian makhluk. Amin.

Marilah kita bersama-sama mendoakan yang terbaik buat arwah yang telah pulang ke rahmatullah hampir 100 hari lalu. Agar arwah berada dikalangan orang-orang yang beriman dan wali-wali Allah.

Sesungguhnya, setiap kematian yang berlaku semestinya mengingatkan kita agar tidak leka di dunia ini. Marilah kita mengambil pengajaran daripada kematian arwah agar selalu beringat-ingat supaya melakukan segala suruhanNya serta tidak melanggar laranganNya.
 Waallahualam

Comments

  1. Salam Ejat, t.kasih atas pos kedua ini, kami masih ingat lagi pos yg pertama dai Ejat. Pos Ejat lah yg pertama sekali kami baca. Ianya masih segar dalam ingatan kami. Inilah saudara muslim yg sejati, berdoa kepada seseorang yg tidak dikenali, Aunty dan uncle berharap agar tuhan membalas segala kebaikan Ejat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ejat pun sama aunty, takleh nak bayang betapa sebak bila saya pertama kali buka blog arwah kak yasmin. Terbayang-bayang sendiri dalam fikiran "Dia dulu mesti orang baik dan ceria mase dia hidup" .. tapi tak salahkan kalau saya doa yang terbaik untuk arwah kan ? :)

      Delete
  2. Memang betul dia anak yg ceria, solehah, sopan santun, sayangkan adik2, hafal Yasin walaupun bukan seorang 'Hafidzah' sayangkan kami sepertimana arwah tulis di blog2 nya. Dan kami berbangga dengan dia, setelah kepergiannya ramai yg telah kembali kejalanNya terutama remaja2 setelah membaca blog Arwah. Aunty dan uncle bersyukur kehadrat Ilahi. Moga Arwah ditempatkan di kalangan para Solehah. Al Fatihah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Allahuakbar :D

Popular posts from this blog

Buat aku terfikir

Masalah kita, banyak berfikir dan cakap...

DIPENJARA SEINDAH BICARA